Céltudatos élet


Neked mindig volt biztos elképzelésed arról, mi értelme az életednek? ... Nekem sem. Szeretnék a figyelmedbe ajánlani egy könyvet: Rick Warren- Céltudatos élet.
  40 nap.Ennyi ideig tart ennek a könyvnek az elolvasása. Most azt hiszed, hogy csak viccelek. Pedig Isten valamiért nagy jelentőséget tulajdonít a 40- es számnak. A Biblia tele van erre nézve példákkal,hogy mi mindenre készítette fel Isten a különböző embereket 40 nap vagy 40 év alatt. Akkor lepődtem meg, mikor rájöttem, hogy a várandósság is jó esetben 40 hét. Szóval ennyi idő alatt érdemes felkészülni a nagyobb feladatokra. Ebből a könyvből naponta tényleg csak egy részt olvass(persze ha így döntesz, hogy elolvasod.)Főleg akkor, ha neked is hozzám hasonlóan kísértést jelent, hogy egy önismereti könyvet úgy olvass, mint egy regényt. Szükség van rá, hogy időt hagyj az olvasottak feldolgozására. Sőt mi több, látszólag elég csak egyszer elolvasni és úgy érzed, tudsz mindent. Akkor jöttem rá, hogy ez ebben a formában nem igaz, mikor másodjára olvastam, meg harmadjára meg nem is emlékszem hányszor. Mindig egyre mélyebb értelmét láttam meg az egyes fejezeteknek. Arról már nem is beszélve, hogy az egyes olvasások közt változtam is, többé kevésbé jó irányba. A KIA- Keresztény Ismeretterjesztő Alapítvány adja ki, Magyarországon. Miről is szól? Elsősorban erről, mi a terve velünk Istennek. Mert ugye nem csak nekünk vannak terveink Istennel, hanem neki is velünk. Az Istenimádat öt területét taglalja: Mi illetve ki legyen életem középpontjában? Milyen legyen a közösség, ahová tartozom? Milyen legyen a jellemem? Mi legyen az, amit adok? Mi legyen az, amit az életemmel közlök? Ezek között a területek között érdemes egyensúlyt tartanunk, ha kiegyensúlyozott keresztény (vagy keresztyén) életet szeretnénk. Az egyes részek felépítése: Van egy elég hosszú szöveg, amiben kifejti az író a témát. Van egy összefoglaló gondolat, amin tudunk elmélkedni. Van egy Bibliai rész, amit jó volna megtanulnunk. Vannak kérdések a végén. Mára ennyi lett volna.