Mozgás- és Táncterápia

Mi jutott eszembe eleinte a táncról? A szalagavató, hogy egy fejjel magasabb voltam a táncpartneremnél, és nem is tudom hány kilóval kevesebb voltam, mint most. Ezek a páros táncok jutnak eszembe róla, például az argentin tangó. A lagzik. Az iskolai rendezvények. A bulik. És a hiphop. Mindenesetre ezt gondoltam, hogy a tánc semmiképp sem nekem való dolog.

 Mi a mozgás- és táncterápia? Ezt hittem, hogy valami ezoterikus kamu. Kiderült, hogy nem. Nagyon is megalapozott tudományosan és hasznos. Erről fogok most írni neked, elég hosszan is. Ha hivatalos megfogalmazásra vágysz, akkor mutatok egy honlapot. Erről az egész mozgás és tánc terápiáról az egyik tanáromtól dr. Tordai Zita tanárnőtől hallottam, ő javasolta, aki a személyes és társas hatékonyság nevű választható tárgyat tanította nekem. Erről a személyes és társas hatékonyságról még írok, később.


 Testbe nyitva, ez annak a táncterápiás módszernek az elnevezése, ahol végül is voltam, ezen belül a Nők között önismereti csoport. Ami egy évig tartott, és jó volt, nagyon. A Jurányi házban voltak az alkalmak két hetente szombaton 10 és 15 óra között. A szerkezetét tekintve egy megbeszélős körrel kezdődött, és ezzel is fejeződött be, és az alkalmak közepén volt a mozgás. Amiért tetszik ez a módszer, mert amúgy is szimbólumokban gondolkodom, mint ahogy ezt már tapasztalhattad is, és ezeket a különböző mozdulatokat, és történéseket próbáltam megfejteni, nem azonnal, hanem amíg jó idő volt addig az alkalmak után kimentem a Margit szigetre. Érzésem szerint eléggé sikerült átültetni a gyakorlatba a tanultakat főleg akkoriban, mikor még jártam rá. Azért remélem megmaradt, és tartósan meg fog maradni minél több belőle. Ami jó, hogy gyakorlatilag elmúltak a pánik rohamaim. Nem olyan látványos a változás, kezdek rájönni, hogy elég lassú folyamat ez a pszichoterápia. Ez a táncterápia közelebb vitt magamhoz és másokhoz is. Jó érzés volt szeretettnek és elfogadottnak lenni. Megtanultam elfogadni az érintéseket. Ezzel még van mit dolgoznom, régen viszont borzasztó nagy probléma volt. Egyáltalán az jó volt, hogy ki mertem fejezni magam. Végül, de nem utolsó sorban nagyon jó volt a csoport, a vezetők pedig zseniálisak voltak egyszerűen.Úgyhogy hát itt egy vers róla.

 

Jó volt, hogy veletek lehettem

Köszönöm az időt,
amíg veletek lehettem,
hogy megtartó közösség
voltatok az életemben.

Mert barátságosak
voltatok velem,így sokat
kaptam és köszönöm
nektek a mosolyotokat.

Jó volt elmélyülni,
látni mi van a szívemen,
s tovább elmélkedni
a Margit szigeten.

Sok volt a vidámság,
és nagyon sok volt az öröm,
az emlékekben még
azóta is gyönyörködöm.

Hálás vagyok amiért
olyannak elfogadtatok,
amilyen vagyok és
sok szeretetet adtatok.