A kezelés

Sokat gondolkodtam rajta, hogy írjak e erről a filmről, vagy egyáltalán erről a témáról. Arra jutottam írok, csak hozzáfűznék még pár dolgot. Csak akkor olvasd el, ha elmúltál 18 éves. A kezelés ugyanis többek között a szexualitásról szól. Kezdjük ezzel, hogy nekem mi a véleményem róla. Összességében elég visszafogott vagyok és voltam mindig is a szexualitás terén. Nálam mindig is lelki élményt,avagy hát volt, hogy lelki kudarcot jelentett. És nagyon mély kötődést eredményezett. Az érzelmi oldala volt fontos nekem. Van előnye is, hogy testi szempontból gátlásos vagyok és voltam. Többek között emiatt tanultam meg verset írni. Rájöttem, hogy a nemi vágy által felszabaduló energiát erre is fel lehet használni, vagy így is ki lehet fejezni a szenvedélyességemet. Mutatok neked egy szerelmes verset, azt inkább nem mondom meg kinek írtam. Ezáltal a címet ki is hagyom.


Nincs a világon még egy
olyan gyönyörű szem,
mint a tiéd, és nem
ragyog úgy senkié sem.

Sokat gondolok Rád,
az arcodra főleg,
várom, hogy lássalak hát,
mert felvidulok tőled.

Mosolyod ad nekem reményt,
csodásabb, mint egy álom,
írhatnék róla regényt,
inkább szívembe zárom.

Megnyugtat a nyugalmad,
emléke bennem él még,
ez ad önuralmat,
ha valamitől félnék.

A hangod is megnyugtató,
eszembe jut sokszor
a tiédhez hasonló,
kedves hangokról.

Szeretlek Téged és nekem
nincsen most másik cél,
csak, hogy amikor lehet,
akkor velem legyél.



Amit még mondanék neked erről. Van egy keresztény szexuálpszichológus, Portik- Bakai Melinda aki tökéletesen összefoglalta, hogy mit érdemes tudni a szexről. Kérlek, hogy nézd meg ezt a VIDEÓT. Erről szól, hogy valójában mindenki intimitásra vágyik, csak a megvalósítás, vagy a vágy beteljesítése félrecsúszik itt, ott, amott. Beszél még a tisztaságról is. Hogy fontos megtanulni beszélgetni a társunkkal. Arról is, hogy más az a szex, amit bárkitől bármelyik este megkaphatsz és az, amit az életed párjától kapsz. Ezt tudom csak javasolni, hogy nézd meg.  

Ezek után miről szól pontosan A kezelés. Egy Mark O' Brian nevű úriember egy betegség következtében gyerekkora óta egy vastüdőben tengeti napjait. Íróként dolgozik. Egy nap szerelmes lesz az egyik ápolójába, akit feleségül is kér, csakhogy elutasítja őt. Időközben Mark összebarátkozik az új, helyi plébánossal, akivel mélyebbnél mélyebb beszélgetéseket folytatnak róla, hogyan tudná immár 38 évesen Mark elkezdeni a szexuális életét. Végül egy elég sajátos döntésre jutnak. Mark felkeres egy szexterapeutát. Mikor rájöttem, és egyben sokkot is kaptam tőle, hogy lévén igaz történeten alapul a film, van ilyen hogy szexterapeuta. A terapeuta Cheryl és Mark belekezdenek tehát a kezelésbe. A vártnál sokkal bensőségesebb kapcsolat alakul ki kettejük között. Eleinte sokat hezitáltam rajta, hogy bűn e megnézni ezt a filmet, vagy sem. Végül arra jöttem rá, hogy az lett volna bűn, ha nem nézem meg. A film egyik felét végig sírtam, a másik felét végignevettem nagyon kevés átmenet volt a kettő között. Ez a végkövetkeztetésem, hogy egy nagyon megható és emberi történetről van itt szó. Sőt olvasd csak el azt a verset, amit Mark írt Cherylnek.




Szerelmes vers egy nem konkrét személyhez

Hagyd, hogy szavaim elérjenek,
mert kezem csak lóg, mint üres kesztyű.
Hagyd, hogy szavaim simogassanak,
beletúrjanak a hajadba, cirógassák a hasad.
Mert kezem, mely könnyed és szárnyaló,
mint egy tégla, nem hallgat rám,
és legapróbb vágyaimnak is makacsul ellenszegül.
Hagyd, hogy szavaim fáklyavivőként eljussanak hozzád,
és ha kész vagy befogadni őket,
érezni fogod, ahogy átölelnek belül.