Evezz a mélyre...

Ennek a Szentségimádásnak elég jó története van. A turai Galgás találkozóra íródott, ahol az Egyház apostoliságáról volt szó. Mikor megtudtam mi lesz a téma elkezdtem ötletelni, és nagyon nem ment. Az jutott eszembe, hogy megkérdezem Mártit, aki egyrészt az egyik előadó, másrészt a találkozó egyik zenésze volt, hogy mi illene az előadáshoz. Ő mondta ezt, hogy az apostolok meghívásáról lenne érdemes mondani valamit. Még mindig nem tudtam mi legyen, viszont egyik este megálmodtam a szöveget. Utána egyébként az elég nehéz volt visszaemlékezni erre az álomra, sikerült minden esetre és még verset is írtam róla. Az pedig, hogy a vers és az elmélkedős rész hogyan illeszkedjen Juci ötlete volt, és ő olvasta fel a Szentségimádást. Nagyon jó volt az ének is, tehát ez tökéletes csapa munka volt, legalábbis szerintem. Köszönöm a Galgás szervezőknek a lehetőséget, Mártinak az ötletet, Jucinak a felolvasást, a kartali énekkarnak a zenélést, és Szentléleknek, hogy eszembe juttatott mindent, amit írnom kell. Íme a végkifejlet:

Gyere Máté! Ne szedj többé vámot,
életeddel adj Istennek számot.
Az én utam hiába keskeny és köves,
arra kérlek, hogy kövess.

Máté 9,9-13: Amikor Jézus tovább ment onnan, meglátott egy embert, aki a vámnál ült. Máténak hívták. Megszólította: >>Kövess engem!<< Az fölkelt és követte őt.
Téged honnan hív el Jézus? Honnan kéne felkelned és követned őt? Az internet elől? Egy rossz társaságból?Valamilyen káros szenvedélytől? Vagy egy olyan dologtól, aminek túlságosan a rabjává váltál?


Én választottalak téged és nem
te engem, hogy gyümölcsöző legyen
életed, az én nevemben kérd Istent,
s amit kérsz megad mindent.


János 15,15-16: Barátaimnak mondalak titeket, mert mindent, amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket. Arra rendeltelek benneteket, hogy elmenjetek, gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon, s hogy bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek.
Melyik az a területe az életednek, ami egyre inkább gyümölcsözik? Miben vagy egyre jobb?


 Evezz a mélyre és vesd ki hálód,
veszítsd el életed s megtalálod.
Látod nélkülem egy halat sem fogtál,
emberhalász vagy most már.

Lukács 5, 4-6: Amikor befejezte beszédét, ezt mondta Simonnak: >> Evezzetek a mélyre és vessétek ki a hálóitokat a halfogáshoz! << Simon ezt felelte neki: >> Mester egész éjszaka fáradoztunk, és semmit sem fogtunk. A te szavadra azonban kivetem a hálót<< És miután ezt megtette a halaknak oly bőséges sokaságát fogták ki, hogy szakadozott a hálójuk.
Mi az, amivel már régóta próbálkozol és nem sikerül? Fejezd be kérlek ezt a mondatot: Drága Jézus már megtettem mindent, és nincs eredmény, a te szavadra azonban
...

Kövess engem!

Gyere Máté! Ne szedj többé vámot,
életeddel adj Istennek számot.
Az én utam hiába keskeny és köves,
arra kérlek, hogy kövess.

Én választottalak téged és nem
te engem, hogy gyümölcsöző legyen
életed, az én nevemben kérd Istent,
s amit kérsz megad mindent.

Evezz a mélyre és vesd ki hálód,
veszítsd el életed s megtalálod.
Látod nélkülem egy halat sem fogtál,
emberhalász vagy most már.

Jézus téged is hív. Megemlítenék neked még egy lehetőséget, ha szeretnéd megismerni Jézust közelebbről is és a Galgás közösséget, akkor szeretettel hívlak a táborba, amire július 17-ig lehet jelentkezni, és augusztus 5-től 10-ig tart. Ha pedig magadat szeretnéd jobban megismerni, akkor evezz a lelked mélyére, és hogy ezt hogyan érdemes tenned erről szólt ez a bejegyzés.