Csíkszerda

Mi jut eszedbe, ha meghallod a kórus vagy a kórista szót? Nekem korábban ez az elképzelésem volt, hogy egy kórusba olyanok járnak, akik legalább öt hangszeren játszanak, a társadalom elit részéhez tartoznak, és híres iskolába járnak, és persze tudnak kottát olvasni. Olyan egy kórus, hogy fekete fehérben énekelnek, rohadt magas hangon, és némely esetekben még táncolnak is hozzá. Tehát van a klasszikus kórus és a néger gospel. Aztán történt egy váratlan fordulat. Nos...

A Csíkszerda nevű kórusról Ágotától hallottam először. Hozzá járok kezelésre és az egyik alkalmon hívták őt , mert az egyik koncertre, azt hiszem a "Jónás"ra felszabadult valahány hely és erről egyeztettek valamit. Utána megkérdeztem, hogy ez milyen kórus, és utána néztem az interneten is. Ez kifejezetten jó, volt, mikor rájöttem kit ismerek még onnan. Borbás Rékát, őt pedig a SZEGY ifiből ismerem.

Kik is ők röviden, vagy mit mondanak magukról.
"Alkotni együtt
Elmélyülni kreatívan
Szabadnak lenni felelősséggel
Művésszé lenni csapatban

2004 óta hirdetjük (2009 februárja óta Csíkszerdaként), hogy a XXI. század elején immár ideje leszámolni a kórusénekléshez tapadó mintegy száz éves megszokásokkal és érdemes újragondolni a közösen énekelve alkotás minden egyes mozzanatát. " Az idézet a Csíkszerda facebook oldaláról van.

Most már nem csak Csíkszerda van, hanem Csíkhétfő, és Csíkkamara is, legalábbis róluk tudok. Most már sejtitek, hogy nem a Csíkszereda nevű székely településről kapták a nevüket, hanem egy összetett szó. A csík a csíkos koncertezős/próbálós ruhából ered és a szerda a próba napjából. Én mindhárom kórus legalább egy koncertjén voltam. Először a Saul és Jonatán halálát hallgattam meg. Aztán a Csíkhétfő " Mese a világ legszebb dalát éneklő madaráról" című művét hallgattam, és szintén tőlük a "Mária történetét". A Csíkkamarának pedig a "Magyar etűdök" koncertjén voltam. Ezen kívül voltam két Kórusok Éjszakáján.


Az első Kórusok Éjszakája után gondolkoztam el azon, hogy én is szívesen tartoznék kórushoz, ahol tudnék énekelni anélkül, hogy bármilyen gyilkos tekintet vagy érzelmi zsarolás kísérné. Végül is tavaly ősszel csatlakoztam a Kerepesi gitáros kórushoz. Összességében ezt tudom mondani, hogy énekelni jó, egyedül is és kórusban is. Hogy miért erről mutatok még valamit.